dissabte, 30 d’octubre de 2010

Extra "El País" Educació Balears

El diari "El País" d'ahir contenia un "extra" sobre educació a les Balears, prou interessant. Destacan l'entrevista al conseller Bartomeu Llinàs, la informació sobre FP, aules digitals, lectoescriptura, abandonament escolar i el reportatge sobre "Les escoles republicanes".

Extra "El País"

dimarts, 26 d’octubre de 2010

Reunió del Ple del CEIB

El passat divendres dia 22 d'octubre va tenir lloc un ple del CEIB en el qual s'aprovaren:

  • L’Informe 3/2010 sobre el projecte d’Ordre del conseller d’Educació i Cultura per la qual s’estableix el desenvolupament curricular dels ensenyaments elementals de música regulats per la Llei Orgànica 2/2006, 3 de maig, d’Educació, a les Illes Balears.
  • L’Informe 4/2010 sobre el projecte d’Ordre del conseller d’Educació i Cultura per la qual s’estableix el desenvolupament curricular dels ensenyaments elementals de dansa regulats per la Llei Orgànica 2/2006, 3 de maig, d’Educació, a les Illes Balears.
  • L’Informe 5/2010 sobre el projecte d’Ordre del conseller d’Educació i Cultura per la qual s’estableix el currículum i l’organització dels cursos de l’especialitat de Musicologia del grau superior dels ensenyaments de música a les Illes Balears que correspon al període d’experimentació de la implantació de l’especialitat.
  • L’Informe 6/2010 sobre el projecte d’Ordre del conseller d’Educació i Cultura per la qual es regula la jornada i l’horari escolar a les escoles infantils públiques de primer cicle (0-3).

Posteriorment es va aprovar el projecte de pressupost anual de 2011, així com la memòria anual del CEIB de 2009.




dissabte, 9 d’octubre de 2010

CONGRÉS NACIONAL SOBRE ABANDONAMENT


El Congreso Nacional de Abandono Escolar Temprano ha puesto de manifiesto la necesidad de vincular las luchas contra la conclusión de los estudios en plena adolescencia y contra el fracaso en las aulas. Así lo expusieron ayer el consejero de Educación de Castilla y León, Juan José Mateos, y la directora general de Evaluación y Cooperación Territorial del Ministerio de Educación, Rosa Peñalver, durante la clausura de un acto que ha reunido en Valladolid a 350 expertos y responsables políticos durante tres días.
Mateos indicó a Ical que es «pronto» para extraer las conclusiones de esta cita, pero sí quiso remarcar que por primera vez se ha abordado este problema en un congreso de carácter nacional y destacó el «compromiso» alcanzado por las consejerías de Educación de todas las comunidades autónomas de «combatirlo juntos. Nos hemos comprometido todos los que trabajamos en educación en este país a que el fracaso escolar y el abandono temprano de las aulas tienen que disminuir en España», apostilló.
El consejero se mostró «muy satisfecho» por el trabajo realizado durante estos tres días y agradeció al Ministerio que haya elegido Castilla y León para organizar el primer Congreso Nacional de Abandono Escolar Temprano. Además, adelantó que la próxima semana su Consejería comenzará a «estudiar» las recomendaciones y las diferentes iniciativas que se han planteado en este encuentro para decidir cómo las van a aplicar.
Por su parte, Rosa Peñalver también señaló que el Ministerio va a «estudiar muy detenidamente» las conclusiones de este congreso, en el que explicó que los expertos han dado pautas de cómo afrontar el abandono escolar temprano. «Por lo menos ya sabemos algo que veníamos detectando en los estudios, que tenemos que abordar los primeros años de la escolarización porque son los pilares para evitar el fracaso escolar ya que un niño que fracasa difícilmente va a afrontar la enseñanza no obligatoria», apuntó.
Asimismo, indicó que es necesario «flexibilizar el sistema» para encontrar caminos para que los alumnos con dificultades de aprendizaje no se desmotiven y decidan abandonar sus estudios, y destacó la importancia de «sensibilizar y hacer consciente a toda la sociedad de que éste no es un tema exclusivamente educativo. El fracaso y el abandono es del sistema educativo, pero es un problema que hay que abordar desde las familias, las corporaciones locales, el mundo laboral y el empresarial porque es un tema que nos compete a todos y tendremos que abordarlo entre todos», remarcó.
Tanto la directora general de Evaluación y Cooperación Territorial como el consejero de Educación se mostraron convencidos de que España logrará reducir su tasa nacional de abandono escolar del 31,2% actual al 15% en el año 2020, tal y como se ha comprometido ante las autoridades europeas.

divendres, 1 d’octubre de 2010

Inauguració escoleta municipal de Son Ferriol

Reunió comissió permanent

Avui matí ha tingut lloc una reunió de la comissió permanent a la qual s'han debatut i aprovat els projectes d'informe 3, 4, 5 i 6 de 2010.
S'han elevat al ple que tindrà lloc el proper dia 22.